سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میگرن عصبی چه علائمی دارد؟

امروز ما در مورد 10 محرک شایع میگرن صحبت خواهیم کرد و امیدوارم با برخی از آنها مشخص شوید. افراد زیادی از میگرن رنج می برند ، که سردرد معمولی شما نیستند. به طور کلی ، این حملات شامل یک احساس ضربان یا احساس درد شدید می باشد که همراه با حساسیت به نور و صدا است. و در بعضی مواقع حالت تهوع و استفراغ از 4 تا 72 ساعت به طول می انجامد. دانستن 10 عامل ابتلا به میگرن زیر ممکن است شما را از رنج کشیدن بازمی دارد.

برای قربانیان ، حملات گاهی اوقات ممکن است احساس کنند که به طور تصادفی اتفاق می افتد.

با این حال ، یکی از استراتژی هایی که می تواند به شما کمک کند ، شناسایی عوامل ممکن است که آنها را تحریک می کند.

شما باید سعی کنید بفهمید که چه موقعیت ها یا فعالیت هایی احتمال بالا رفتن از میگرن را دارد.

اگرچه محرک ها همیشه مشخص نیست ، اما بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که یک خاطره از درد میگرن را برای شناسایی آن نگهدارید.

و در نهایت برای جلوگیری از شرایطی که باعث میگرن می شود.

باید توجه داشته باشید که این محرک های میگرنی شایع در افراد مختلف متفاوت است ، از یک روز به روز دیگر.

تعیین و کنترل محرکهای میگرنی شخصی و معمولی شما می تواند یک ورزش قدرتمند باشد که کنترل بیشتری بر میگرن شما داشته باشد.

به خصوص هنگامی که با یک شیوه زندگی کلی سالم از جمله رژیم متعادل ، ورزش منظم و مدیریت صحیح استرس همراه باشید.

در زیر 10 محرک شایع میگرن وجود دارد:

1. تغییر در الگوی خواب شما

برای افرادی که میگرن رنج می برند ، بهتر است که امور را به روال عادی و قابل اعتماد تبدیل کنید و این شامل برنامه خواب شما نیز می باشد - خوابیدن خیلی کم یا تجربه تاخیر جت می تواند باعث حمله میگرنی شود.

بهتر است هر روز از جمله شنبه ها و یکشنبه ها سعی کنید به طور همزمان بیدار شوید.

به نظر می رسد خشن ، اما ارزش آن را دارد - نه تنها می تواند از سردرد جلوگیری کند ، بلکه باعث بهبود خواب شما نیز می شود.

تعویض ساعت داخلی خود فقط چند ساعت در آخر هفته می تواند به بدن شما نوعی تأخیر جت ثابت برای شما ایجاد کند که ممکن است باعث مشکلات خواب و سایر مشکلات سلامتی بعد شود.

2. آرامش پس از استرس

گردن درد

به طور کلی احساس می شود که استرس برای بسیاری از افراد محرک میگرن است ، اما در واقع دوره آرامش پس از استرس است که به حساب می آید.

تأثیر استرس در بدن باعث افزایش سطح مواد شیمیایی مختلفی می شود که پس از آرام شدن ، تجزیه می شوند.

سپس این تغییر شیمیایی همان چیزی است که باعث میگرن می شود. این توضیح می دهد که چرا حمله می تواند روز اول تعطیلات ، یا روز بعد از ترک شغل استرس زا یا در ابتدای ماه عسل شما باشد.

3. باران

اگرچه هنوز هیچ تحقیق قطعی در مورد رابطه میگرن و آب و هوا صورت نگرفته است ، اما به طور غیرقانونی ، بیماران اغلب گزارش می کنند که در روزهای بارانی میگرن دارند.

با توجه به اینکه ما نمی توانیم آب و هوا را کنترل کنیم ، شما باید مراقب باشید که از سایر محرک ها در روزهای بارانی جلوگیری کنید.

4- نوسانات در سطح استروژن

بارداری

نوسانات در میزان استروژن مانند مواردی که ناشی از قاعدگی ، قرص های ضد بارداری ، بارداری ، زمان درست بعد از تولد ، یائسگی و غیره است ، همه می تواند باعث میگرن شود.

نکته مهم این است که آنها همچنین می توانند آستانه میگرن شما را کاهش دهند ، به این معنی که شما می توانید نسبت به سایر محرک ها نیز حساس تر باشید.

5- عطر همکار

بوی قوی برای افرادی که از میگرن رنج می برند بیش از آن آزار دهنده است ، زیرا برای انجام حمله نیز کافی هستند.

تحریک حسی مانند چراغهای روشن (از جمله نور آفتاب ، صفحه رایانه یا روشنایی صفحه نمایش فیلم) ، بوهای قوی (مانند عطر یا دود سیگار) و صداهای بلند همه می توانند مسئول سردرد شما باشند.

6. غذا

میوه و سبزیجات سبز

غذاهایی که حاوی تیرامین هستند (از جمله شراب قرمز ، پنیر پیر ، گوشت گوشت فرآوری شده و گوشت خوک ، برای ذکر چند مورد) و تانن ها (از جمله شراب قرمز ، چای ، قهوه و آب سیب) می توانند باعث حمله میگرن شوند.

سایر مواد افزودنی غذایی ، از جمله مونو سدیم گلوتامات ، آسپارتام و نیترات می توانند مسئول سردردهای شما باشند ، اگرچه باز هم بخش اعظم این داده ها به جای علمی در این مورد عجیب و غریب هستند.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن نیز می توانند از میگرن رنج ببرند.  

یک دفتر خاطرات غذایی را برای کمک به کم کردن هر نوع غذایی که گمان می کنید مبنای سردرد شما باشد ، نگه دارید.

7. نوشیدن قهوه ، یا نوشیدن آن

نوشیدن قهوه می تواند به هر دو روش کار کند: مقدار زیاد کافئین می تواند باعث سردرد شود ، اما با این وجود برای مصرف کنندگان کافی که به اندازه کافی مصرف نمی کنند می توانند میگرن را نیز تحریک کنند.

این همچنین می تواند مسئول سردردهای آخر هفته باشد - اگر در طول هفته در محل کار قهوه زیادی می نوشید ، اما در خانه نیست.

8- فشار بدنی

فشار بدنی همچنین می تواند سردرد را به همراه داشته باشد.

اگرچه علت دقیق میگرن ناشی از ورزش کاملاً درک نشده است ، اما می تواند یک تغییر شیمیایی در مغز باشد ، خصوصاً در افرادی که تازه ورزش می کنند.

بهترین کار در این حالت این است که آرام شروع کنید.

9. پرش ناهار

بشقاب خالی

بار دیگر ، روال مهم برای مبتلایان به میگرن است. پرش از یک وعده غذایی یا روزه گرفتن می تواند باعث حمله میگرن شود. قیقاً مشخص نیست که چرا ، اما می تواند ارتباطی با سطح پایین گلوکز داشته باشد. به هر دلیلی ، خوردن مرتب برای جلوگیری از حمله ، مهم است. نظر شما در مورد این عوامل میگرن شایع چیست؟