سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهیه آسان بستنی پروتئین

 

چگونه بستنی میوه ای درست کنید؟

یکی از بزرگترین مزایای بستنی پروتئینی این است که تهیه آن در خانه بسیار آسان است. بیشتر دستور العمل ها با پودر پروتئین به همراه موز یخ زده ، طعم دهنده ها و انتخاب شیر تهیه می شوند . تهیه آن در خانه بسیار راحت است. اگر شما به بعضی از مواد غذایی حساس بوده ویا در استفاده برخی مواد دچار مشکل باشید این امر می تواند گزینه خوبی نسبت به نوع آماده آن در فروشگاهها باشد. می توانید موادی را انتخاب نمایید که به آن حساس نباشید. بستنی پروتئین سرشار از پروتئین و کالری کم است که می تواند از کاهش وزن و رشد عضلات حمایت کند. همچنین یک میان وعده سریع و راحت است که می توانید به راحتی در خانه درست کنید.

دارای مواد مغذی کم است

در حالی که بستنی پروتئین حاوی مقدار مناسبی پروتئین در هر وعده است ،ولی به طور معمول فاقد بسیاری از مواد مغذی مهم دیگراست  که برای یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند.

گذشته از کلسیم ، بستنی پروتئینی معمولاً حاوی مقادیر کمی از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است.

در بیشتر موارد ، اگر این مواد مغذی را از سایر غذاها در یک رژیم غذایی سالم دریافت کنید ، ممکن است نیاز به نگرانی وجود نداشته باشد .

با این وجود ، اگر مرتبا به جای غذاهای سالم مانند میوه یا سبزیجات به طور مرتب بستنی پروتئین مصرف کنید ، می تواند در دراز مدت خطر کمبودهای غذایی را افزایش دهد.

و همچنین ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود

بسیاری از انواع بستنی های پروتئینی حاوی مواد افزودنی هستند که می توانند باعث بروز مشکلات گوارشی در برخی افراد شوند.

به طور خاص ، در برخی از آنها پروبیوتیک اضافه می کنند ، که رشد باکتری ها را در روده شما تحریک می کند و می تواند باعث عوارض جانبی خفیف دستگاه گوارش مانند گازمعده شود.

با این وجود ، در مقادیر زیاد ، نشان داده شده است که باعث ایجاد علائمی مانند سوزش معده و حالت تهوع در افراد خاص می شود .

می تواند باعث پرخوری شود

بستنی پروتئین به عنوان یک جایگزین کم کالری برای بستنی سنتی به بازار عرضه می شود و بسیاری از مارک ها در برچسب تبلیغ می کنند که حاوی تعداد کم کالری در هر پنت (437 میلی لیتر) هستند..

این امر شما را به خوردن کل ظرف در یک وعده ، عادات ناسالم خوردن غذا و پرخوری تشویق می کند.

علاوه بر این ، می تواند جایگزین دیگر غذاهای کامل و مغذی شود که سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما هستند.

چگونه بستنی میوه ای درست کنید؟

چگونه بستنی پروتئین تهیه کنیم

بستنی پروتئین با استفاده از فقط چند ماده ساده در خانه تهیه می شود.

در ابتدا  1 موز یخ زده ، 2 قاشق غذاخوری (30 گرم) پودر پروتئین و 3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) شیر مورد علاقه خود را به یک مخلوط کننده مواد غذایی اضافه کنید.

شما همچنین می توانید از دیگر ترکیبات از جمله میوه های یخ زده ، چیپس شکلات ، عصاره وانیل یا کاکائو برای بهبود طعم بستنی خود استفاده کنید .

سپس مواد را به مدت یک تا دو دقیقه بهم بزنید تا به یک قوام خامه ای برسد.

در صورت عدم دسترسی به مواد و امکانات لازم  و علاقه به  بستنی پروتئینی می توانید  اغلب در بسیاری از سوپر مارکت های اصلی خریداری کنید.

در حالت ایده آل ، به دنبال محصولی با حداقل 4 گرم پروتئین در هر وعده و کمتر از 5 گرم شکر اضافه شده باشید تا از مزایای بالقوه استفاده کنید.

نتیجه :

بستنی پروتئین یک جایگزین کم کالری و پروتئین بالا بجای بستنی سنتی است و در صورتی که به دنبال کاهش کالری خود بدون حذف  شیرینی هستید ، گزینه خوبی خواهدبود

با این وجود ، این نباید به عنوان یک خوراک اصلی در رژیم غذایی شما باشد ، زیرا حاوی قندهای اضافی است وهمچنین دارای کمبود بسیاری از مواد مغذی مهم است.

بنابراین ، بهتر است در حد اعتدال ازخوردن بستنی پروتئینی ، به عنوان یک غذای شیرین گاه به گاه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و مناسب استفاده کنید.