سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه به کودک خود کمک کنیم آروغ بزند

کودک شما ممکن است هنگام غذا خوردن هوا را بلع کند. اگر به کودک خود کمک نکنید ، این گازها می توانند باعث ناراحتی و سوزش شوند و گریه کنند. بنابراین ، مهم است که به کودک خود کمک کنید گاز را خارج کند. 

نوزادان باید به طور صحیح گاز را بیرون بریزند. اگر این کار را نکنند ، گازها می توانند ناراحتی و سوزش ایجاد کنند . در این مقاله ، ما به شما می گوییم چگونه می توانید به کوچک خود کمک کنید که گاز را به طور صحیح بیرون ببرد.

 


نوزادان و گازها

این بسیار شایع است که نوزادان نمی دانند چگونه به طور صحیح مکش کنند. بنابراین ، آنها همچنین می توانند هوا را هنگام تغذیه بلعیده ، به خصوص اگر بطری تغذیه شوند.

این تجمع گازها در معده کوچک آنها می تواند باعث ناراحتی شود. بنابراین ممکن است احساس ناراحتی و تحریک کنند به همین دلیل گریه می کنند .

کودک گریه کننده با کولیک.

قولنج هنگامی اتفاق می افتد که گازها در دستگاه گوارش به دلیل هضم این یا هضم ضعیف جمع می شوند.

به همین دلیل است که پس از هر بار تغذیه ، مهم است که به کودک خود کمک کنید بنزین که در طول تغذیه مصرف کرده است را بیرون کند . در واقع ، انجام این کار برای آنها بسیار دشوار است ، بنابراین آنها به کمک شما نیاز دارند.

بنابراین ، پس از تغذیه کودک ، باید آنها را دفن کنید تا آنها گازها را بیرون بریزند تا از ناراحتی یا کولیک جلوگیری شود .

انواع گازها

دو نوع گاز می تواند در کودک شما جمع شود.

  • گاز معده . شایع ترین؛ همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، آنها هوایی را نشان می دهند که کودک شما هنگام تغذیه بلع می کند.
  • گازهای روده ای. آنها در اثر هضم ضعیف یا عدم تحمل مواد غذایی تولید می شوند . در این مورد کودک شما است ، با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید. آنها ممکن است تغییر فرمول را توصیه کنند.

چگونه به کودک خود کمک کنید گاز را بیرون بیاورد

برای کمک به کودک خود می توانید به طور صحیح گاز را از بین ببرید به چندین روش و ترفند متوسل شوید:

صحیح وضعیت شیردهی یا تغذیه بطری

مادری که شیر مادر را تغذیه می کند.

اتخاذ یک موقعیت تغذیه صحیح بسیار ضروری است بنابراین کودک شما گازها را به همراه شیر مصرف نمی کند.

هنگام شیردهی یا شیردهی ، باید کودک خود را به درستی قرار دهید. به این ترتیب ، آنها قادر به بهتر مکیدن و هوای کمتری خواهند بود. برای انجام این:

  • آرئول و نوک پستان شما باید نوک پستان بطری را در دهان کودک تشکیل دهند. اگر کودک شما فقط نوک سینه شما را بخورد ، هوا نیز فرو می برد.
  • لثه کودک نباید نوک پستان شما را فشرده کند. اگر این کار را انجام دهند ، آنها فقط هوا را می بلعند ، نه شیر.

کودک خود را آزار دهید

درست کردن کودک شما موثرترین روش برای بیرون راندن صحیح گاز به آنها است. با این حال ، موقعیت های خاص به آنها کمک می کند تا گاز را بهتر بیرون بریزند. در میان آنها ، شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

  • کودک خود را در مقابل شانه خود نگه دارید.
  • آنها را در حالت نشسته و پشتی به پشت خود بچسبانید و دست خود را روی سینه کودک و انگشتان خود را روی چانه آنها بگذارید.
  • صورت کودک را روی بازوی خود قرار دهید. با فشار دادن شکم آنها به بازوی شما ، اخراج گازها را تسهیل می کند. با این حال ، به یاد داشته باشید که سر کودک شما باید کمی بالاتر از بقیه بدن آنها باشد.

در حالی که کودک شما در وضعیت مناسبی قرار دارد ، پشت خود را لکه دار کنید یا مالش دهید . شما باید به کودک خود کمک کنید تا حدود 5 تا 10 دقیقه بنزین را بیرون کند. با این حال ، اگر صداهای مشخصی از burps ها را نمی شنوید ، نگران نباشید ، زیرا ممکن است بدون توجه به نظر برسند. بعد از ده دقیقه می توانید کودک خود را دراز بکشید.

هنگامی که شما مجبور به درست کردن کودک خود هستید

کارشناسان می گویند برای کمک به کودک خود در خارج کردن گاز ضروری است. با این حال ، شما احتمالاً تعجب می کنید که چه زمانی باید این کار را انجام دهید. به طور معمول ، شما باید کودک خود را بعد از هر تغذیه دفن کنید . با این حال ، در برخی موارد ، شاید شما نیاز به قطع غذا برای بیرون کشیدن گازها داشته باشید و سپس ادامه دهید:

  • اگر کودک شما در هنگام تغذیه بی قرار باشد ، ممکن است هوا را بلع کند. بنابراین ، شما می توانید هر پنج تا ده دقیقه متوقف کنید تا به آنها کمک کنید گاز را بیرون بریزند و سپس ادامه دهند.
  • همچنین ، می توانید هنگام تغییر از پستان به دیگری ، آنها را دفن کنید.
  • اگر کودک خود را بطری می کنید و به نظر می رسد ناراحت است ، می توانید هر 60 میلی لیتر را متوقف کنید تا آنها را آزار داده و سپس به تغذیه خود ادامه دهید.

فقط به غرایز مادری خود گوش فرا دهید! همچنین ، اگر کودک شما به نظر نمی رسد بی قرار باشد و به درستی تغذیه می کند ، دیگر نیازی به قطع تغذیه نیست. پس از اتمام کار ، به راحتی آنها را دزدکی کنید

نوک سینه های بطری را به درستی انتخاب کنید

یک بطری مادر که کودک خود را تغذیه می کند.

نوک پستان بطری باید متناسب با سن آنها باشد. علاوه بر این ، نوک سینه های بطری "ضد کولیک" ممکن است مفید باشد.

اگر کودک خود را بطری می کنید ، باید به نوک سینه های بطری توجه زیادی داشته باشید. این امر به این دلیل است که ممکن است برای سن کودک مناسب نباشد . اگر خیلی بزرگ باشند ، ممکن است کودک شما را به همراه شیر هوا بخورند.

بنابراین ، بهتر است نوک سینه های بطری مناسب سن را انتخاب کنید تا کودک شما هوا را بلع نکند. نوک پستان های مخصوص بطری با به حداقل رساندن تعداد نوزادان هوایی که هنگام تغذیه قورت می دهند از این مشکل جلوگیری می کنند.

آیا همیشه کفن کودک خود را ضروری می دانید؟

برخی از مادران معتقدند نوزادان همیشه هنگام تغذیه هوا هوا را بلعیده اند. بنابراین ، آنها فکر می کنند که باید بدون توجه به آنچه باید آنها را دفن کنند. با این حال ، این لزوماً چنین نیست. به خصوص در مورد شیردهی ، اگر موقعیت و تکنیک مکش صحیح باشد ، ممکن است کودک شما هوا را بلع نکند.

به این معنا ، اگر کودک خود را هنگامی که به آن نیازی نداشته باشد دفن کنید ، ممکن است باعث ناراحتی در آنها شوید. بهتر است سعی کنید کودک خود را برای مدت زمان معقول (به مدت پنج تا ده دقیقه) با پدهای ملایم یا مالش از گاز خارج کند و سپس به راحتی اجازه دهید استراحت کند.