سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم دیسک فتق

 

آیا تا به حال دیسک بلغمی (فتق) دارید؟ اگر دارید ، می دانید که این یک مشکل دردناک و فلج کننده است. اگر چنین نکرده اید ، پس دانستن اینکه چگونه علائم دیسک فتق را شناسایی کنید ، به شما خدمت می کند. ستون فقرات شما یک معما از قطعات پیچیده آناتومیکی است: استخوانها ، ماهیچه ها و رباط ها. اگر هر قطعه از پازل خارج از مکان یا آسیب دیده باشد ، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. دیسک لغزش یک مشکل دردناک و فلج کننده است. اگر تا به حال یکی از آنها را نداشتید ، این مقاله را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه علائم دیسک فتق را تشخیص دهید. بیشتر بخوانید تا بدانید چرا…


علل و علائم دیسک فتق می باشد

1. دیسک لغزش چیست؟

دیسک فتق با فشار روی بستن نخاع

این دیسک ها در ستون فقرات من چیست که باعث درد و ناراحتی من می شوند؟ دیسک های بافتی بین استخوان های موجود در ستون فقرات شما دارای داخلی نرم و پوشش بیرونی سخت است. آنها به عنوان کمک فنر عمل می کنند و خود را با هر حرکتی که انجام می دهید تطبیق می دهند. بعضی اوقات این دیسک ها اشک می ریزند ، که باعث می شود بافت نرم آزاد شود. این بافت فتق می تواند به اعصاب فشار وارد کرده و باعث ایجاد درد شود. همچنین بدان معنی است که دیسک توانایی جذب شوک خود را از دست می دهد.

2. چرا دیسک فتق می گیریم؟

فرد مبتلا به کمردرد

دیسک های فتق هرچه بزرگتر می شوید بیشتر می شوند. ستون فقرات قدیمی شما سفت و انعطاف پذیرتر است. پارگی و پارگی همچنین می تواند باعث ایجاد اشک در رباط های اطراف دیسک شود. دیسک های ستون فقرات نیز سفت تر می شوند زیرا در واقع خشک می شوند و شروع به تجزیه می کنند. اگر درد دارید و نمی دانید چرا ، این ممکن است علت باشد. مطمئن شوید که علائم دیسک فتق را می دانید تا بتوانید راحت تر مشکل را شناسایی کنید.

ممکن است دوست داشته باشید: نحوه تشخیص مشکلات و بیماری های تیروئید

3. علائم دیسک فتق

مرد علائم دیسک فتق را تجربه می کند برای شروع ، محل درد به شما محل دیسک فتق خود را می گوید. این مهم است که بتوانید در کجا درد را تجربه کنید.

اگر در پاها درد یا احساس سوزن سوزن شدن دارید ، آنها بسیار به خواب می روند یا احساس خیلی سنگین می کنند ، ممکن است دیسک فتق در ناحیه کمر شما وجود داشته باشد.

اگر در وسط پشت خود ناراحتی دارید ، می تواند یک دیسک پشتی فتق باشد. و در آخر اینکه ، اگر شما تنش و درد را در گردن یا حتی در بازوهای خود مشاهده می کنید ، ممکن است دیسک سرویکس فتق داشته باشید .

  • علائم دیسک دهانه رحم فتق: درد گردن ، سفتی گردن که مانع از حرکت جانبی به طرف یا گرفتگی گردن می شود که به سمت شانه ها و بازوها پایین می آید. همچنین ممکن است حالت تهوع یا غش را تجربه کنید. همچنین خوابیدن بازوها و دستان شما در شب بسیار متداول است. ممکن است در بلند کردن وزنه دچار مشکل شوید. شما ناگهان احساس ضعف می کنید و همه چیز را رها می کنید. این علائم می تواند ناتوان کننده باشد.
  • علائم دیسک کمر فتق : در این حالت ، درد در ناحیه تحتانی کمر شما واقع خواهد شد. شما یک گرمای عجیب و غریب و سوزش احساس خواهید کرد که باعث می شود پشت خود را خیلی صاف و تقریبا سفت و سخت نگه دارید. سفتی و گرفتگی عضلات حتی می تواند به پاهای شما برسد. این چیزی است که ما آن را تشعشع کننده درد یا درد سیاتیک می نامیم. افراد زیادی وجود دارند که می گویند گاهی اوقات در پاهای خود احساس درد ، سوزن سوزن شدن یا ضعف می کنند. در موارد شدید ، دیسک کمر فتق می تواند باعث بی اختیاری شود. اگر این اتفاق برای شما رخ داد ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

پرتودرمانی چیست؟

  • معنی آن چیست؟ تابش درد وقتی است که در قسمت خاصی از بدن خود فتق دارید اما درد در جای دیگری است. به عنوان مثال داشتن فتق در پشت ، احساس درد در پاها است. این مشکلی است که بر روی دیسک مهره محور است. داشتن درد در گلوت های شما بسیار متداول است ، سوزشی که از پشت شما به قسمت داخلی پاهای شما کشیده می شود. این می تواند نشانه ای از رادیکولوپاتی باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید ، برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید.

4- چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

کت دکتر

علائم دیسک فتق هر نوع شما را از پیشبرد زندگی عادی جلوگیری می کند. شما قادر نخواهید بود به طور عادی قدم بزنید ، کار کنید ، یا هر کاری را بلند کنید. خوابیدن مشکل خواهید داشت و نشستن روی صندلی کار سختی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: میگرن عصبی چه علائمی دارد؟

اگر این علائم دو هفته مستقیم طول کشید ، به پزشک مراجعه کنید تا بتواند به درستی شما را تشخیص دهد.

پزشکان می گویند اگر دچار بی اختیاری ادرار یا اسفنکترهای کنترل نشده هستید باید به اورژانس بروید. اگر فتق عملکردهای طبیعی بدن شما را دشوار می کند ، این نشانه چیز جدی است که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

دیسک های بریده شده معمولاً به عمل جراحی نیاز دارند. اما نگران نباشید ، آنها می توانند با موفقیت درمان شوند و شما قادر خواهید بود به زندگی عادی خود برگردید. به علائم و درد توجه کنید. دریغ نکنید که از پزشک خود در مورد هر چیز غیر عادی سؤال کنید. بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.