سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل سوزن سوزن شدن در دست و پا

سوزن سوزن شدن دست و پا یک احساس غیر طبیعی است که نه تنها ناراحت کننده نیست. همچنین اگر نمی دانید چه چیزی باعث ایجاد آن شده است ، همچنین باعث نگرانی می شود. اگرچه سوزن زدن معمولاً در نواحی مختلف بدن اتفاق می افتد ، اما بیشتر در دست ، پا ، بازو یا پاها دیده می شود. یک مشکل گردش خون فقط یکی از دلایل احتمالی احساس سوزن سوزن شدن در دست و پاهای ماست. این مقاله را بخوانید تا برخی از دلایل دیگر و آنچه می توانید در مورد آنها انجام دهید را پیدا کنید.

در ابتدا ، می توانید آن را نادیده بگیرید. اما هنگامی که آن را به طور مکرر و بدون هیچ دلیل واضحی تجربه می کنید ، این می تواند نشان دهنده عملکرد درست بدن شما نباشد. این ممکن است علامتی از بیماریهای خاص باشد. سوزن سوزن شدن دست و پا می تواند نشانه ای از عفونت جزئی باشد ، اما همچنین می تواند نشان دهنده این باشد که شما به یک بیماری مبتلا می شوید که نیاز به توجه بیشتری دارد . به همین دلیل در صورتی که مرتباً دچار سوزن سوزن شدن شدید به پزشک مراجعه کنید. در زیر ، تعدادی از بیماریهای رایج ناشی از سوزن سوزن شدن دست و پا را ذکر خواهیم کرد.


بیشتر بدانید: چه فصلی از سال ، بهترین زمان واکسیناسیون است

هیپوستزی

سوزن سوزن شدن دست و پا می تواند یکی از علائم افت فشار خون ، از بین رفتن حساسیت باشد که همراه با این احساس آزار دهنده است. اگر این دو علامت را دارید ، باید بسیار مراقب باشید ، زیرا این می تواند بیش از یک درد زودگذر باشد.

مشکل گردش خون

سلول های قرمز خون

 هنگامی که یک فرد دارای مشکلات گردش خون است ، کاملاً ممکن است که احساس سوزن شدن پراکنده داشته باشد. آنها همچنین می توانند این احساسات را هنگام خستگی و یا خستگی اعصاب خود داشته باشند.

اگر مشکل سوزن سوزن شدن افزایش یابد و تا حدودی ثابت شود ، این بدان معنی است که اتفاق شدیدتری در حال وقوع است. در این حالت بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

بیماری بوجر

سیگار کشیدن می تواند باعث این بیماری شود. در ابتدا به عنوان درد ناشی از عدم گردش خون به دست ها و پاها ظاهر می شود ، که به عنوان احتیاط شناخته می شود . فرد احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی در دست ها و به دنبال آن انگشتان پا و انگشتان پا می کند. این مورد نسبتاً ظریف است و اگر درمان نشود ، می تواند گانگرن ایجاد کند.

دیابت

کسی که قند خون خود را اندازه گیری می کند

دیابت یکی از بیماریهای شایع امروزه است و با افزایش سطح قند خون اتفاق می افتد. سوزن سوزن شدن دست و پا علامت بارز این بیماری است ، زیرا می تواند باعث عدم گردش خون شود که بعداً باعث شود فرد این احساس آزار دهنده را در پاهای خود نیز احساس کند.

این علائم همچنین می تواند زخمهایی را نشان دهد که شما باید به موقع آن را درمان کنید تا از تشکیل گانگرن جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید:

 علائم دیسک فتق

مولتیپل اسکلروزیس

تهوع و سوزن سوزن شدن دست و پا یکی از اولین علائمی است که در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس بروز می کند. این بیماری همچنین می تواند شامل احساس سوزش و افزایش حساسیت باشد.

این نوع احساسات با جریان خون کافی به مناطق آسیب دیده و مشکلات سیستم عصبی ایجاد می شوند.

پلی نوروپاتی التهابی حاد

پلی‌نوروپاتی التهابی حاد یا نوعی التهاب حاد یکی از بیماریهای کمتر شایع و نسبتاً نادر است که از ارسال اعصاب به عضلات در سراسر بدن جلوگیری می کند.

سوزن سوزن نشانه این بیماری است که عموماً در پاها و پاها ظاهر می شود. اگرچه با گذشت زمان ، این ممکن است به بازوها و دستها نیز گسترش یابد.

سندرم پای بی قرار

علائم سندرم پای بی قرار

سوزن سوزن شدن دست و پا که بیشتر در شب اتفاق می افتد نیز با بیماری به نام سندرم پای بی قرار مرتبط است. این یکی از شایع ترین علائم آن است ، اما تنها این بیماری نیست.

افرادی که از آن رنج می برند همچنین می توانند احساس درد ، گرفتگی و خارش همراه با مشکلات بی خوابی کنند زیرا این علائم به طور معمول در شب بدتر می شود. کم خونی ، نارسایی کلیه یا نوروپاتی محیطی می تواند باعث این سندرم شود. اما علت دقیقی مشخص نیست.

برخی دیگر دلایل سوزن شدن دست و پا…

  • نشستن یا ایستادن در همان موقعیت برای مدت طولانی.
  • آسیب عصبی.
  • فشار بر اعصاب نخاعی ناشی از دیسک فتق.
  • داشتن سطح غیر طبیعی کلسیم ، پتاسیم یا سدیم در بدن.
  • کمبود ویتامین ها ، در درجه اول ویتامین B12.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی و / یا تنباکو ، به عنوان سرب به طور کلی به اعصاب آسیب می رساند.
  • نیش حیوانات
  • نیش حشرات ، کنه ها ، کنه ها و عنکبوت ها.
  • با استفاده از داروهای خاص.