سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید درمانی عصاره سیر

Diced garlic

آب سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قدرتمندی است ، لخته شدن خون را در خود حفظ می کند ، بنابراین از سلامت قلب و عروق شما محافظت می کند و همچنین می تواند از بروز انواع سرطان جلوگیری کند.

فواید دارویی و مرتبط با سلامتی سیر قرنهاست که در سراسر جهان شناخته شده است زیرا دارای تعداد زیادی ماده است که برای عملکرد صحیح ابزارهای ضروری مورد نیاز بدن را تأمین می کند. به علاوه کاملاً طبیعی است. در این مقاله می توانید همه چیز راجع به آب سیر بیاموزید.

بهترین راه برای بهره مندی از سیر استفاده از آب خام سیر است. هنگام افزودن سیر به غذاهای خود به عنوان ماده طعم دهنده و گرم کردن آن ، اکثر خواص درمانی خود را از دست می دهد. از جمله مؤلفه هایی که در سیر یافت می شود ویتامین های A ، B6 ، C و E و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم ، مس ، گوگرد ، منیزیم ، آهن ، پتاسیم ، سلنیوم و فسفر است.


این مقاله را بخوانید: علل سوزن سوزن شدن در دست و پا

کاربردهای دارویی سیر

یکی از مهمترین کاربردهای دارویی آب سیر ، درمان افرادی است که دچار سرماخوردگی ، آسم و سایر عوارض سیستم تنفسی می شوند. به دلیل داشتن سیر قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن است . سیستم ایمنی بدن می تواند در برابر لیست بی پایان ویروس ها و باکتری های محیط زیست مقاوم تر شود.

مصرف مکرر آب سیر می تواند به جلوگیری از بروز اختلال در سیستم گردش خون کمک کند. این یک راه عالی برای حفظ سلامت قلب و عروق ، ایجاد فشار خون سالم و افزایش کلسترول خوب است که باعث می شود پلاک در ایجاد شریان ها حفظ نشود. به علاوه ، مصرف آب سیر می تواند به حداقل رساندن خطر ابتلا به لخته شدن خون در عروق کمک کند ، که این یک بخش مهم پیشگیری از سکته مغزی است که عموماً منجر به صدمات جبران ناپذیری می شود.

مطالعات بیشماری نشان داده است که افرادی که روزانه آب سیر مصرف می کنند می توانند احتمال ابتلا به انواع مختلف سرطان مانند سرطان ریه ، سرطان معده و سرطان روده بزرگ را کاهش دهند . به همین ترتیب ، با توجه به مؤلفه های قدرتمند ، می تواند یک ماده ضد باکتری ، ضد ویروسی ، ضد قارچ و ضد میکروب عالی باشد و این یک راه عالی و طبیعی برای مقابله با انواع عفونت ها می باشد.

این مقاله را هم بررسی کنید:  نحوه تشخیص مشکلات و بیماری های تیروئید

چگونه می توانم آب سیر بنوشم؟

آب سیر به صورت زیر قابل مصرف است:

  • دو یا سه هویج
  • دو میخک سیر
  • یک سیب
  • چند جوانه جعفری
  • یک تکه کوچک زنجبیل

تمام این مواد را با دو فنجان آب در مخلوط کن قرار دهید. آنها را مخلوط کرده و سپس مخلوط را تخلیه کنید. شما باید هر روز این مخلوط را روی معده خالی بنوشید.

یکی دیگر از اسموتی های مشابه سیر به شرح زیر است:

  • دو سیب
  • یک فلفل
  • یک میخک سیر

این مواد را با هم مخلوط کرده و روی معده خالی بنوشید.